
Qurd qapısı - Bakıda  tarixi ərazidir. Əfsanəyə görə müharibədən sonra tək qalmış  yaralı  əsgəri  sağaldıb  və onu arxasınca  qurd qapısı  adlanan ərazidən keçirib  Anadoluya  aparan da “dişi qurd” olub.                                                                                           
        Ağ  qurd Çuvaş  mifologiyasında “pixampar”adlanır. O insanlara müsbət keyfiyyətlər, sağlamlıq, güc verir. İnsanların  qoruyucu mələyidir. Ev  heyvanlarının  himayədarıdır, onları  vəhşilərdən  qoruyur.                                                                               
    Qurd-Haysa  dilində “kerkeci”, Sesoto dilində “phiri”,Tacik dilində “qurq”, İsland  dilində “ulfur”, Dat dilində “ulv”, bizdə  və  bəzi türk xalqlarında  qurd “ul” adlanır. Qədim  Yunan  dilində günəş “İl/İli/Heli”, İndoneziya, Polineziyada “Holeo”günəş  deməkdir.                                           
                                                                              
   Qurd; boz qurd, kır  qurdu yəni orman qurdu deyilən  qurd  növü də var. Boz qurd - gri  qurd. Gri  boz  rəng  deməkdir. Alman, Fransiz  d. “gris”  deyilir.                               Qri/Gri, yəni  boz rəng sözünün; Gök Türk  Türkcəsində daha  geniş mənaları vardır. Məsələn- “Kir: 1- Qırmaq, qırış, kəsiş, qırma, yarma  2- Ağa  yaxın kirli bəyaz rəng 3- Olgunluq, təcrübə. Kiraç: 1- Kırlaşmış, kıra  çalan. Kiran: 1- Bozgun yapan, düşmanı yox edən. 2- Dağ yamacı 3- Yön, kənar, kıyı. Kiray: Gənç, dəliqanlı. Kirca: Kıra  çalan, kırlaşmış, Olgun, bilge. Kirci: 1- Kırıcı, sərt mizaçlı . 2- Kənar, uc, sahil”. Koroğlu  üzünü  görmədiyi  oğlu haqqında “qurdun yavrusu qurd  olar” - deyir. Atına  isə”boz  qurd  baxışlı qır atım”deyirmiş. Boz  qurd  yəni  kır  rəng  qurd. Qır- Kır  at, gri, qri, kır  rəngdə  olan  at. Qır atla birlikdə Alı kişi   dür  at da bəsləmişdi. Türkiyə türkcəsində  doru  deyilən  rəng  var; qızılı  qəhvərəngi. Ola  bilsin ki, Dür  at  doru rəng olubmuş.                                                                                                                                          Tuğrul  Çelik  “Türk  tarixində qurd  izləri”ndə yazır: ”Koçigid  Köroğlu,  itirdiyi  yoldaşlarından  tabutagirməzin  arxasından da  belə  səslənir- cansız  bədəninin  başında: “onun yatağını heç  bozmayalım. Bu gecə yıldızlarla qonuşsun. Yarın gün  Doğarkən  başını günəşə doğru  tutub oturduğu yerdə  onu gömeriz.Atıyla  pusatı  belə  gömülsün. Hərkəs üzərinə yük  yük  tohrak  daşısın. Üstü  təpəcik  olsun. Attan  aygır, qoyundan koç, sığırdan  buğa  qırdırın. Can aşı olsun. Üarağ  saçın, bahşiş olsun! Bozqurt  gəlsin dümseyində  ulusun! Çayır çiməni bol olsun”! “Dədə Qorqud”kitabından  qurd  ilə  ilgili  bölümlərin bəziləri:
Qurd  kökənindən olmaq:
”… azvay (azman ?) Kurt enüği  erkeginden  köküm var! Ağca yünlü tümen (on bin) koyunun gezdürmeye …”!
bayırın  kurduna  benzeme:
”… yengi (yeni) bayırın kurduna benzer idi yigitlerim! Yedi kişi ile kurulurdu, benim yayım…”!
issiz yerin kurdu gibi uluma:
”… babası ile yigenek, … iki hasret  birbirine buluştular! Issız yerin kurdu gibi  uluştular…”!
kurt  yüzünün  mübarek  olması:
”… kazan … kurd yüzü mubarekdür! Kurd ilen bir haberleşeyim dedi. Görelim   ne haberleşti:
karangu (karanlık) akşam olanda, günü doğan!
Kar ile yağmur yaрanda, er gibi duran!
Kara koç atlar görende, kişneşdüren!
Kızıl deve gördüğünde, bozlaşduran!
Ağca koyun gördüğünde, kuyruk çarpıp kamçılayan!
Arkasını vurup, berk ağılın kapısını söken!
Karma ögeç (2 yaşında koyun) semizin alıp tutan!
Kanlı kuyruk üzüp, çap çap yutan!                                                                                    
   Avazı, kaba köpeklere kavga salan!
Çakmaklıca çobanları, dünle (gece) koyturan (yürüten)!
Ordumun haberin bilir misin, degil (de) manga (bana)!
Kara başım kurban olsun, kurdum sana”!
“Hor sivilizasiyası və onun günümüzdə izləri”  kitabından. F. Rüstəmova